Dag 12: Hello Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 12: Hello Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 12: Hello Yosemite National Park

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag was de dag dat we Mammoth Lake weer gingen verlaten om door te reizen naar onze volgende bestemming namelijk Yosemite National Park. We vertrokken niet al te vroeg aangezien ik om 13:15 uur een afspraak had bij de dokter in Mammoth Lake.

De afspraak verliep goed maar ik had uiteindelijk wel antibiotica en wat andere pillen nodig.
Naast de antibiotica kreeg ik ook pillen mee die alles in mijn holtes in mijn hoofd moest los maken en nog een neusspray. Ik had weer last van een voorhoofdholte ontsteking die misschien veroorzaakt werd door de hoogte en laagte verschillen in Amerika

Na het dokter bezoek zijn we gelijk de auto in gestapt en zijn we richting Yosemite National Park gereden. Het was nog steeds 3 uur rijden terwijl wij dachten dat het maar 2 uur was.
Eenmaal bij de ingang van het park zagen we dat de natuur weer totaal verschillend was.

Er stonden grote groene naaldbomen en de bergen leken veel op de bergen van de Alphen. Op de top van berg lag weer veel sneeuw en af en toe kwamen we zelfs op de grond nog sneeuw tegen. Dit terwijl het 20 graden was. Toen we eenmaal de ingang van het park hadden gepasseerd reden we het enorme park in en volgde we de weg door het park.

Al gauw reden we door de bergen toen er aan de linkerkant van de weg een heel groot meer verscheen. De combinatie tussen het meer, de bergen en de groene bomen zorgde voor een prachtig plaatje. We zijn even gestopt om te genieten van het uitzicht om vervolgens onze weg te vervolgen.

Kort na onze vorige stop bereikte we al het volgende punt waar we stopten. We een soort beek waar het water vanuit de bergen naar beneden stroomde. De stroming was erg sterk en je kon dan ook echt het ruige water alle kanten op zien gaan. In elk geval wil je er niet in vallen anders was je heel snel beneden.

Eenmaal weer in de auto reden we een stuk verder tot we uiteindelijk weer het volgende bord tegen kwamen waar op stond dat we een grote waterval konden bekijken. Nadat we de auto aan de kant hadden gezet liepen we richting de waterval. Je kon de waterval van een afstand nog niet zien maar wel duidelijk horen. Eenmaal bij de waterval zagen we dat het water met veel geweld naar beneden kletterde. Een enorme hoeveelheid water kwam naar beneden en zocht uiteindelijk zelf de weg naar beneden via een door de natuur gevormde rivier vol water. Het was erg druk bij de waterval en het was dus soms lastig foto’s te maken zonder dat er allemaal vreemde mensen op stonden. Uiteindelijk hebben we prachtige plaatsjes kunnen schieten.

We moesten nu nog ongeveer een uurtje rijden voordat we in het plaatsje oakhurst zouden aankomen waar we zouden blijven slapen. Toen we eenmaal ingecheckt waren gingen we op zoek naar een restaurant om te eten. Al snel gaf Tripadvisor een aantal leuke tips voor restaurants en besloten we naar een steakrestaurant te gaan.

De ober die ons daar bediende was tegelijk ook onze kok. Er lopen een aantal obers rond die ook gelijk koken. Er is dus wel een grote keuken maar en zijn geen speciale koks die alleen maar koken. De ober was tegelijk ook de kok. Het eten was heerlijk.

Toen we bijna klaar waren met eten kwamen we uiteindelijk een stelletje tegen die we ook in Las Vegas waren tegen gekomen. We hadden met hun om dezelfde black jack tafel gezeten. Ook zij hadden gebruik gemaakt van trip Advisor. Het eten was ook gewoon heerlijk. Dus voldaan na een heerlijk maaltijd gingen we terug naar het hotel.
Morgen zouden we nog meer zien van het prachtige Yosemite National Park.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hee lieve allemaal, Zoals vele misschien van jullie al weten vlieg ik 2 oktober 2013 naar Australië om daar 7,5 maand te reizen. Doormiddel van deze blog wil ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van alle spannende avonturen die ik daar ga beleven. Ik ga zo veel mogelijk foto's uploaden en zo veel mogelijk schrijven over wat ik allemaal in Australië beleef. Zo maken jullie het stap voor stap allemaal mee en gaat er niks ongezien voorbij! Graag wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie mij volgen en hoop ik dat jullie mijn avontuur net zo leuk vinden als ik zelf. Spreek jullie allemaal! Liefs, Lieke

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 13381

Voorgaande reizen:

06 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amerika 2016

02 Oktober 2013 - 21 Maart 2014

Australië 2013-2014

Landen bezocht: