Dag 13: Dag 2 in Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 13: Dag 2 in Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 13: Dag 2 in Yosemite National Park

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag gingen we nog meer bekijken van het Yosemite National park. Het is misschien raar maar het heeft ons gisteren gewoon 2 uur gekost om door het gehele park te rijden. Vandaag keek ik weer op trip advisor wat we zouden kunnen zien in het park. Al snel kwamen we tot de conclusie dat we naar het middelpunt van het park moesten want daar waren meerdere punten die we konden bezichtigen. We moesten naar Yosemite Vally toe en zelfs dit was nog 1 uur en 30 min rijden. Ach we waren ondertussen wel gewend om in de auto te zitten. Dus daar gingen we dan. Weer een rit van 1.30 min.

Toen we eenmaal in Yosemite Vally waren zagen we beide dat het echt knetter knetter druk was. Ook waren een aantal busjes van de televisie omroep. We hadden geen idee waarvoor ze kwamen en met veel moeite probeerde we een parkeer plek te vinden. Uiteindelijk hebben we hem stiekem maar bij een hotel in het park gezet. We konden echt werkelijk niks vinden. Eenmaal de auto dus geparkeerd moesten we een stukje lopen om bij Yosemite vally te komen. Onderweg kwamen we een bordje tegen die aangaf dat het 1 mile lopen was naar de Yosemite Falls.

We besloten dit pad te volgen en liepen midden in de natuur. Ik maakte nog een grapje over dat 2 domme Nederlandser graag de watervallen wilden zien en dat ze nu midden in de natuur liepen terwijl in Yosemite National park gewaarschuwd werd voor beren. Gelukkig kwamen we zo nu en dan mensen tegen dus we waren in elk geval niet alleen. De natuur was prachtig en uit eindelijk kwamen we aan bij de waterval. We werden dan ook rijkelijk beloond door een prachtig uitzicht op de waterval die zeker de moeite waard was om te bezoeken. Ook hier was het knetter druk en waren er mensen die op allemaal verschillende rotsen probeerde te klimmen om dichter bij de waterval te komen. Wij besloten uiteindelijk het pad af te lopen richting Yosemite Vally. In Yosemite vally hebben we nog een stuk de natuur gelopen en wilden we eigenlijk nog de shuttle bus pakken naar de verschillende stops. Echter zag we al dat de tijd voorbij vloog en dat het al 15:30 uur was. We hadden naast Yosemite Vally ook nog een ander plaatsje op de planning. Daar zouden hele grote bomen staan waar je ook onder kon staan. Ze werden ook wel de Giant sequoia bomen genoemd. Prachtige grote bomen waar je dus onder kon gaan staan.

Door een Park Ranger kregen we een tip om naar een bepaalde plek te gaan. Eenmaal daar zagen we dat de route die je moest lopen nog zo’n 3 a 4 uur lopen was. Uiteindelijk zouden we dan maar 20 bomen zien. Dit vonden we niet de moeite waard. Deze mening werd ook nog eens sterk bevestigd toen we een affiche zagen van het National park met een waarschuwing om tijdens zonsondergang daar de route nog te lopen. Een bepaalde grote katachtige kat zou tijdens deze tijd van de dag meer actiever worden en de kans dat we er 1 tegen kwamen was dan aanzienlijk groter. Hier hadden we niet echt trek in dus we besloten naar de andere plek te gaan waar ook de Giant Sequoia bomen zouden moeten staan.

Eenmaal op de nieuwe plek aangekomen bleek de route naar de bomen hier maar 2 tot 3 uur te duren. Dit alleen als je de gehele route zou lopen. We besloten om een half uur naar beneden te lopen en als we dan nog niks zouden zien dan zouden we weer terug lopen.
Gelukkig liepen we beiden aardig door en na 20 min verscheen het ingang bord van de Giant Sequoia bomen. Al snel werden we onthaalt door de echt enorme bomen. Niet normaal hoe dik, breed en groot de bomen waren. We liepen de route af toen we uiteindelijk bij de boom kwamen die de Death Giant Tunnel tree werd genoemd. Deze boom was zo groot en dood dat je er door heen kon lopen en dat je het “plafon” van de boom niet eens aan kon raken. We zijn door de boom heen gelopen en uiteindelijk besloten we de gehele route maar af te lopen. De grote bomen waren prachtig en uiteindelijk kwamen we bij z’n grote Giant Sequoia boom aan die was omgevallen.
Ik ging tegen de boom aan staan en niet normaal de dikte van de stam was gewoon dikker dan mijn gehele lengte. De boom was inderdaad een Giant!

We hebben nog een tijd naar de boom staan kijken toen we uiteindelijk weer doorgelopen zijn.
Want we zijn natuurlijk naar beneden gelopen dus ja we moesten dan uiteindelijk ook weer een keer naar boven lopen. Deze route was niet geheel licht om te lopen maar hij was te doen. Eenmaal boven en terug bij de auto was het al laat en we moesten nog 1 uur en 30 min rijden om terug bij het hotel te komen.

We hebben vandaag veel gezien en zijn uiteindelijk terug gereden naar ons hotel. Terug in het dorpje hebben we heerlijk gegeten in een typisch Italiaans gegeten.

Uiteindelijk zijn we er achter gekomen waarom het nou zo verschrikkelijk druk was..
Wat blijkt.. de volgende dag zouden wij doorgaan vanuit Yosemite Park naar onze eindbestemming San Francisco. Alleen de dag dat wij dus door zouden gaan zou president Barack Obama aanwezig zijn in Yosemite National Park. Dat was dus ook de reden waarom we mensen over de Secret Service hoorde praten. Zelf hadden we de link met de president niet gelegd. Helaas zijn wij dus al weg als de president er is. Anders had ik hem nog wel even gedag gezegd hahaha!

Zoals ik al gezegd had vertrekken Jordy en ik morgen dus naar San Francisco. Dit is onze laatste eindbestemming. Vanuit San Francisco vliegen wij uiteindelijk terug naar Amsterdam.

Lieke

Hee lieve allemaal, Zoals vele misschien van jullie al weten vlieg ik 2 oktober 2013 naar Australië om daar 7,5 maand te reizen. Doormiddel van deze blog wil ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van alle spannende avonturen die ik daar ga beleven. Ik ga zo veel mogelijk foto's uploaden en zo veel mogelijk schrijven over wat ik allemaal in Australië beleef. Zo maken jullie het stap voor stap allemaal mee en gaat er niks ongezien voorbij! Graag wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie mij volgen en hoop ik dat jullie mijn avontuur net zo leuk vinden als ik zelf. Spreek jullie allemaal! Liefs, Lieke

Actief sinds 03 Sept. 2013