Dag 11 Goodbye Death Vally, Hello Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 11 Goodbye Death Vally, Hello Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 11 Goodbye Death Vally, Hello Mammoth Lakes

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

16 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Dag 11:

Vandaag was de dag dat we Death vally weer zouden gaan verlaten om vervolgens door te reizen naar Mammoth lakes. We moesten weer een aantal uur in de auto zitten. Inmiddels kan ik jullie vertellen dat het gehele reis niet altijd zonder slag en stoot gaat. Sinds een aantal dagen heb ik ontzettend last van mijn hoofd en voelt het weer als vroeger toen ik een voorhoofdholte ontsteking had. In Las Vegas had ik het meest last van mijn hoofd en stond ik op het punt naar de dokter te gaan.

Echter wilde ik het gecheckt hebben met mijn reisverzekering. Aangezien het vandaag ook niet veel beter ging en we nog een lange rit voor de boeg hadden besloot ik maar een belletje te wagen. We werden ontzettend goed geholpen en de verzekering heeft er voor gezorgd dat ik met een goed gevoel naar het ziekenhuis kon gaan. Het eerst volgende ziekenhuis was in onze nieuwe bestemming: Mammoth lakes.

We moesten nog een uurtje rijden om in Mammoth lakes aan te komen dus we konden nog even genieten van het prachtige landschap.

Uiteindelijk kwamen we in Mammoth lakes aan en reden we gelijk door naar het ziekenhuis. Eenmaal daar konden we gelijk door en werden we eigenlijk al snel geholpen. Eerst kreeg ik een gesprek met een verpleegster. Die begon met een vragen vuur. Toen ik mijn klachten uitlegde kwam de zuster met het verhaal dat zij dacht dat het te maken had met de verschillende hoogtes.
Jordy en ik waren het hier niet mee eens en we mochten een afspraak maken om de volgende dag bij een dokter op bezoek te komen. Dit was omdat er vandaag niemand tijd had om mij te bekijken.

We zijn vervolgens terug gegaan naar ons hotel. Daar viel onze mond echter open van verbazing. In Death vally was het 46 graden en hier in Mammoth lakes was 5 graden en terwijl wij in onze korte broek en T-shirt bezig waren met inchecken kwamen er mensen de lobby inlopen in hun wintersport kleding met hun snowboard onder hun arm. We waren terecht gekomen in een dorpje die helemaal in het teken stond van de wintersport. Er waren zelfs nog liften en skipistes open! We hadden er dus ook voor kunnen kiezen om op de ski’s te springen en de berg af te gaan. Echter vonden we dat een beetje overdreven om van 46 graden in een korte broek naar 5 graden op ski’s te gaan.

Eenmaal in onze hotel kamer hebben we beiden een uurtje geslapen aangezien we nog een beetje brak waren van Vegas.. .

Na een dutje besloten we wat te gaan eten. Uiteindelijk belande we in een heerlijk steakhouse waar we beiden heerlijk gegeten hebben. De ober die ons bediende was tegelijk ook de kok. Hij nam dan de bestelling op en maakte het vervolgens zelf op de grill klaar. We hebben beide heerlijk gegeten en zijn vervolgens terug gegaan naar het hotel waar we in de bar zijn gecrasht. Daar hebben we nog onder het genot van een drankje wat gedronken om vervolgens terug te gaan naar onze kamer om lekker te gaan slapen. Morgen hadden we dus een afspraak bij de dokter en zouden we daarna door gaan naar onze nieuwe bestemming waar we ditmaal 2 dagen gaan verblijven. Ditmaal was de geplande bestemming Yosemite National Park.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hee lieve allemaal, Zoals vele misschien van jullie al weten vlieg ik 2 oktober 2013 naar Australië om daar 7,5 maand te reizen. Doormiddel van deze blog wil ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van alle spannende avonturen die ik daar ga beleven. Ik ga zo veel mogelijk foto's uploaden en zo veel mogelijk schrijven over wat ik allemaal in Australië beleef. Zo maken jullie het stap voor stap allemaal mee en gaat er niks ongezien voorbij! Graag wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie mij volgen en hoop ik dat jullie mijn avontuur net zo leuk vinden als ik zelf. Spreek jullie allemaal! Liefs, Lieke

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13375

Voorgaande reizen:

06 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amerika 2016

02 Oktober 2013 - 21 Maart 2014

Australië 2013-2014

Landen bezocht: