Dag 6 & 7 Bryce Canyon & Zion National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7 Bryce Canyon & Zion National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7 Bryce Canyon & Zion National Park

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

12 Juni 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Dag 6 & 7:

Vandaag was de dag dat we naar Bryce Canyon en Zion National park gingen bezoeken. Uiteindelijk moesten we vandaag ook nog eens doorrijden naar onze nieuwe bestemming Viva LAS VEGAS BABY!

We begonnen vandaag met een rit naar Bryce Canyon. Bryce Canyon staat bekend om zijn prachtige rode gesteente. We kwamen al snel bij de ingang van het park en door een handige app op de mobiel, waar overigens geen internet voor nodig hadden konden we perfect informatie opzoeken over Brcye Canyon. We vonden beiden het rode gesteente erg mooi, dus al snel hadden we een prachtige looproute uitgekozen die dwars door de bergen en dwars door het rode gesteente heen ging. Navajo loop trail was de naam van de route. We begonnen aan de route en Jordy zei dat we beter klokswijs konden lopen.

Het pad was goed te belopen en al snel liepen we dieper en dieper de klif in. Om ons heen prachtige rode muren van zand en steen die ons steeds verder de vallei in lieten lopen. Het was prachtig om te zien hoe de natuur hier zichzelf gevormd had!

De rode randen van de klif vormde een goed te belopen pad en was een prachtige route door de canyon! Steeds verder liepen we naar beneden en werden we telkens weer verrast door de schoonheid van de natuur. Hier en daar liepen wat eekhoorntjes om ons heen die ook nog eens prachtig voor de foto gingen zitten.

Het pad was nu niet zo vermoeiend als het pad bij de Grand Canyon. Hoewel de zon voortdurend op ons scheen hadden we geen last van de warmte. De zon had weinig kracht door de harde wind die door de gangen van de Canyon waaide. Soms was het in de schaduw zelfs koud.. Moet je nagaan… Koud hahaha! Uiteindelijk hebben we weer bijna 100 foto’s geschoten en sommige plaatjes in de verte leken eerder een schilderij dan werkelijkheid. Het contrast tussen de zanderige Canyon was groot maar o zo mooi om mee te maken.

Uiteindelijk waren we helemaal beneden en kwam er natuurlijk een moment dat we ook weer naar boven moesten. Deze tocht naar boven was gemakkelijker dan de tocht die we hadden gemaakt in the Grand Canyon. Eenmaal boven besloten we nog een aantal views te bekijken met de auto namelijk Natural bridge en Rainbow point. Daarna besloten we dat het mooi geweest was en dat we naar het volgende park gingen namelijk Zion National Park.

Eerst moesten we nog een uur in de auto rijden maar de route naar Zion National park lag gelukkig ook op de route naar onze eindbestemming LAS VEGAS!

Eenmaal aangekomen bij de ingang van Zion National Park zagen we beiden dat de natuur weer compleet veranderd was. De weg door het National park was echt prachtig en je hoefde nergens te stoppen om foto’s te nemen want we reden echt letterlijk door de bergen heen. We kwamen zelfs bij een punt waar we door de berg heen moesten rijden. Een lange tunnel natuurlijk die ons van de ene kant van de berg naar de andere kant van de berg bracht. Op zich geen straf om daar door heen te moeten rijden. Misschien heb ik niet altijd aangegeven wie wanneer heeft gereden, maar dit keer reed ik in elk geval en het was grandioos! Groot haarspeldbochten, scherpe bochten en veel meer.

De weg naar het einde van het park was in elk geval nooit saai. Altijd leuk om een beetje te stoeien met de auto. Na een eindje te hebben gereden door het park kwamen we beneden aan bij het informatiecentrum waar we nog onder het genot van een drankje even gestopt zijn. Uiteindelijk raakte we aan de praat met een Amerikaans ouder stel en het eerste wat de vrouw zei: “ooo Amsterdam, I’ve been to Amsterdam, I smoked weed and walked over the red district.
That was befor it was legal here in America.”
Nou blijkbaar is het in sommige state ook een soort van toegestaan want in sommige winkels verkochten ze anders wel heel veel spullen over weed.

Na een lang gesprek zijn wij uiteindelijk de auto weer ingedoken om onze reis te vervolgen naar onze eindbestemming Las Vegas.

Na een tijd op de weg te hebben gereden zijn we weer even gestopt om te tanken en even de benen te strekken. Natuurlijk is de natuur onderweg weer adembenemend. Niks om eentonig te noemen.

Uiteindelijk hebben we Utah verlaten en zijn we weer een klein stukje Arizona ingereden om vervolgens Arizona uit te rijden en Nevada in te rijden. In Nevada ligt Las Vegas.
We kunnen beiden in elk geval heel goed zien dat we Nevada ingereden zijn want we zijn nog niet eens enkele meters over de grens en de eerste borden van het Casino verschijnen al langs de weg.
Nevada is natuurlijk de staat waar gokken, prostitutie en alles wat god nog meer verboden heeft is hier wel toegestaan.

Uiteindelijk zien we Las Vegas dichterbij komen en kunnen we al wat herkenningspunten zien uit verschillende films.
Eenmaal bijna aangekomen in de stad zien we al snel ons hotel. Dit is ook niet te missen aangezien we in een grote piramide slapen. We parkeren de auto en lopen naar de ingang van het hotel.

Eenmaal in het hotel zien we al snel dat het hele hotel bijna bestaat uit het casino. We moeten dwars door het casino lopen om bij de receptie van het hotel te komen. Blijkbaar is het zo druk, wat ook niet zo raar is als je meer dan 1500 kamers hebt. We moesten zelfs in een lange rij staan om in te kunnen checken. Eenmaal ingecheckt zijn we naar onze kamer gelopen en werden we ontvangen door een mooie kamer. Op de kamer hebben we onze spullen gedumpt en zijn we vervolgens op zoek gegaan naar iets te eten. Verschillende tentjes zijn open, maar ons oog valt op een bord die aangeeft dat er een buffet is. Al snel zitten we aan tafel en gaan we kijken of er iets tussen zit. Helaas bleek het buffet tegen te vallen en waren er eigenlijk zitten er helemaal geen lekkere dingen tussen.
Uiteindelijk na wel wat te hebben gegeten hebben we ons gestort op het dessert die echt hele lekkere cheesecake had.

Nadat we nog prima gegeten hadden maakte we ons op voor een avondje Las Vegas. We wilden allebei eigenlijk graag meedoen met de blackjack tafel. Aangezien er alleen maar $10,- tafels waren en wij dit zonde vonden besloten we maar achter een fruitautomaat te gaan zitten.

Je heb heel veel verschil in automaten en de helft snapte we niet eens. Gelukkig vonden we al snel een automaat die maar $0,01 cent koste en daar hebben we ons ook prima vermaakt. Uiteindelijk waren we moe van de reis en zijn we naar bed gegaan. Morgen nog een hele dag in Vegas!

Lieke

Hee lieve allemaal, Zoals vele misschien van jullie al weten vlieg ik 2 oktober 2013 naar Australië om daar 7,5 maand te reizen. Doormiddel van deze blog wil ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van alle spannende avonturen die ik daar ga beleven. Ik ga zo veel mogelijk foto's uploaden en zo veel mogelijk schrijven over wat ik allemaal in Australië beleef. Zo maken jullie het stap voor stap allemaal mee en gaat er niks ongezien voorbij! Graag wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie mij volgen en hoop ik dat jullie mijn avontuur net zo leuk vinden als ik zelf. Spreek jullie allemaal! Liefs, Lieke

Actief sinds 03 Sept. 2013