Dag 8 & 9: VIVA LAS VEGA - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 8 & 9: VIVA LAS VEGA - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 8 & 9: VIVA LAS VEGA

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 8 & 9:

Op de een of andere manier krijgen we het niet voor elkaar tot laat uit te slapen. Rond 09:00 uur waren we al weer wakker en besloten we om te gaan ontbijten.

Nadat we dachten een leuke tent te hebben gevonden bestelde we allebei pannenkoeken wat hier typisch Amerikaanse is.
Natuurlijk kregen we ook koffie en thee en blijkbaar is het een gewoonte ook al heb je je koffie nog niet op dat er door iemand de koffie in je mok wordt aangevuld.

Uiteindelijk kregen we de pannenkoeken die naar mijn mening veels te droog waren en waar totaal geen smaak aan zat. Gelukkig hadden we een lieve tafeldame die de pannenkoeken inruilde voor een bord met fruit. Hoe typisch Amerikaans dat de tafeldame zei dat als ik het niet op kreeg dat ik het fruit mee mocht nemen in een doggybag..

Na ons ontbijt zijn we terug gegaan naar onze kamer. Helaas net zoals alle andere dagen begin ik het gevoel te krijgen dat ik weer last krijg van mijn chronische aandoening… Al een aantal dagen achter elkaar krijg ik na een tijdje ontzettende steken in mijn hoofd achter mijn rechter wenkbrauw. Ik denk nu dat mijn voorhoofdholte ontsteking langzaam terug begint te komen.

Helaas zet hij vandaag extra hard door en voel ik mij totaal niet fit. Uiteindelijk zijn we naar de drogist zijn geweest om advil ibuprofen te halen. Totaal niet fit beluit ik toch dat ik door wil gaan met onze rondtrip. We rijden met de auto door Las Vegas en komen uiteindelijk in de buurt van de luchtmachtbasis van Amerika. Als een kind in de snoepwinkel kijkt Jordy zijn ogen uit en besluit hij zelfs de auto aan de kant te zetten om zo naar de vliegende kisten te kijken.

Vol trots verteld hij welke vliegtuigen welke zijn en dan opeens verschijnt er een tunderbirth?! Natuurlijk vind ik het super leuk voor Jordy dat hij dit mee pakt en probeer ik een beetje enthousiast te reageren. Helaas neemt de pijn in mijn hoofd niet af en ben ik daarom niet helemaal de oude ik.

Uiteindelijk zijn we terug gekeerd naar het hotel waar ik vervolgens een uurtje even mijn ogen dicht doe op bed. Jordy is uiteindelijk in de stoel naast het bed geploft met in zijn handen zijn boek.

Uiteindelijk ontwaakt te zijn uit een diepe slaap merk ik dat Jordy ook even is gaan liggen.
Uiteindelijk na onze schoonheidsslaap besluiten nogmaals het casino in te lopen en gaan we weer achter een fruitautomaat zitten. Wat zo mooi is aan Vegas is dat als je gokt dat je dan gratis drank krijgt. Na een tijdje aan de hendel te hebben getrokken besluiten we om vervolgens een rondje te maken door het casino. Tot onze verbazing zagen we nu wel een blackjack tafel van $5,- en besluiten we mee te doen. Jordy is uiteindelijk gaan spelen omdat mij de spanning te groot was. Ik was veels te bang gelijk alles te verliezen. Jordy had in elk geval de smaak te pakken en het ging ook nog eens goed. Niet te veel winnen en niet te veel verliezen. En als hij dan verloor dan won hij uiteindelijk ook weer zodat we weer gelijk stonden. We zijn volgens mij om 17:00 uur begonnen en na een tijdje besloot ik toch ook maar om mee te spelen. Wat redelijk goed ging. Als je niet ervaren bent in het spel dat maakt niet uit want iedereen helpt je, zelfs de dealer helpt je. Dit omdat ze natuurlijk weten dat het casino uiteindelijk toch meer wint dan de speler.

Nogmaals het mooie aan gokken in Vegas was dat er gratis drank was dus het bier vloeide rijkelijk.
Tijdens het spel moest Jordy iets met een gele kaart doen waarop ik aan hem vroeg: “ waarom moet jij dat doen?” Waarop Jordy antwoord: “ geen idee”. Hij haalde zijn schouders op en deed wat er van hem verwacht werd.
Rond een uur of 01:30 uur in de nacht was ik moe en wou ik eigenlijk nog wel door maar kon ik mijn ogen gewoon niet meer goed open houden. Ik wilde graag naar bed maar was toch een beetje huiverig. Ik was bang dat als ik weg was Jordy misschien wel meer geld ging inzetten.
Uiteindelijk had Jordy tegen mij gezegd dat hij het niet later dan 03:00 uur zou maken. Gelukkig kwam hij er zelf mee dat hij niet meer geld ging inzetten.

Uiteindelijk ben ik naar bed gegaan en werd ik rond 03:00 uur met de schrik wakker toen ik opeens iets bij de deur hoorde. Ik dacht dat Jordy al naast mij in bed lag en dat er nu andere mensen naar binnen kwamen. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat het Jordy zelf was die naar bed ging.

Toen ik vroeg of hij nog geld over had vertelde hij dat hij 90 euro winst had gemaakt. Dat is natuurlijk altijd mooi! Vervolgens gingen we beide slapen omdat we morgen Vegas alweer zouden verlaten en we al om 11 uur moesten uitchecken.

Morgen rijden we door naar onze volgende bestemming namelijk Death Vally

Lieke

Hee lieve allemaal, Zoals vele misschien van jullie al weten vlieg ik 2 oktober 2013 naar Australië om daar 7,5 maand te reizen. Doormiddel van deze blog wil ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van alle spannende avonturen die ik daar ga beleven. Ik ga zo veel mogelijk foto's uploaden en zo veel mogelijk schrijven over wat ik allemaal in Australië beleef. Zo maken jullie het stap voor stap allemaal mee en gaat er niks ongezien voorbij! Graag wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie mij volgen en hoop ik dat jullie mijn avontuur net zo leuk vinden als ik zelf. Spreek jullie allemaal! Liefs, Lieke

Actief sinds 03 Sept. 2013