Aangekomen in Melbourne na een geweldige tour! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Aangekomen in Melbourne na een geweldige tour! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Melbourne na een geweldige tour!

Door: Lieke Slottje

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Sorry dat ik pas zo laat mijn verhaal er op zet. Ik ben dus op zaterdag 18 januari 20104 aangekomen in Melbourne!

Heb het verschikkelijk naar mijn zin gehad tijdens de tour. We hebben zo veel gezien zoveel om op te noemen.

Dag 1:
Deze dag hebben we eigenlijk het langste stuk gereden. zo'n 500 km maar wel met veel tussenstoppen om dingen te kunnen zien. We zouden dus vandaag eigenlijk naar een prachtige waterval gaan maar zoals jullie het misschien nu wel hebben mee gekregen is der een verschrikkelijk grote bosbrand bij de Grampians. Dat zijn de grote mooie bergen waar we zouden gaan wandelen en naar de waterval zouden gaan. We konden vanuit de auto de rookontwikkeling zien en het is geen grapje het was echt groot. We konden zelfs de vlammen van een afstand zien. We zijn langs de weg even gestopt waar onze gids even aan de politie ging vragen of het wel veilig was om naar de waterval te gaan. De politie heeft verteld dat de waterval te dicht bij het vuur zit en we daar dus niet mochten komen. Heel erg jammer. We moesten dus omkeren en via een andere weg richting onze accomodatie rijden. Tijdens deze rit zijn we even gestopt bij een klein wegrestaurant waar ze een verschrikkelijke neppe grote koala hadden. Daar hebben we even rondgkeken en zijn daarna doorgereden naar onze accomodatie. Het was die dag echt warm dus we waren blij dat we arco hadden in de bus.

We zijn dus naar onze accomodatie gereden waar we alles neer hebben gegooit onze bedden hebben gekozen en klaar waren om iets te doen. De acoomodatie waar we in sliepen is niet een hostel maar een soort van bungalow huisje waar veel bedden in stonden. Zag er goed uit dus niks mis mee. Na dat iedereen klaar was gingen we voor een looptocht op zoek naar kangoeroes en andere dieren. Stukje gelopen kwamen we veel kangoeroe tegen en was leuk om weer keer te zien. Nadat we een lange toch hadden gemaakt gingen we terug waar we ons diner gingen klaar maken. We aten kangoeroe vlees met allemaal lekkere salades dus het was een geslaagde maaltijd.

O om niet te vergeten wij sliepen in de grampians waar het vuur was. Wij zaten aan de andere kant van de berg dus onze gids hield de telefoon in de gaten voor het geval we zouden moeten evacueren.

We hadden die dag trouwens bij een bottle shop alcohol gekocht dus 's avonds zaten we allemaal aan het bier gezellig te kletsen over alles! Gezellig was het in elk geval.

Dag 2:

Vandaag moesten we vroeg opstaan. We zouden voor een lange looproute door de grampians gaan. We reden over de weg waar van die mannetjes de wegen aan het afzetten waren zodat je er niet in kon rijden vanwege het vuur. Em de tourleidster ging naar de zelfde plek waar ze altijd de looptocht deed. Geen afzet bord dus we reden de weg in. Helemaal naar boven waar we een lange looptocht hebben gemaakt. Super mooi en super mooi uitzicht. Oook nu kon je heel goed zien waar het vuur was. Toen we uiteindelijk terug liepen naar de bus en met de bus naar beneden reden kwamen we weer aan het begin van de weg. alleen.... oeps de weg was afgezet. We mochten dus eigenlijk helemaal niet meer op deze weg zijn. De politie wist alleen niet dat wij al boven waren voordat zij de weg afzetten..

Gelukkig niks aan de hand en we reden nu eindelijk door naar de Great ocean road! Was echt super zoveel mooie plaatsjes gezien! De twaalf apostles was zo gaaf. Alleen de naam klopt alleen niet.. Ze hadden namelijk eerst de naam naar een varken. Dit vonden de inwoners nou niet echt een geschikte naam voor een toeristen attractie. Dus hebben ze het de 12 apostles genoemd. De reden waarom 12 geen idee want het zijn der maar 9 - 1 omdat er vorig jaar 1 is ingestort. Het zal wel met iets gelovigs te maken hebben waren ze het 12 genoemd hebben.

Nadat we alles gezien hadden zouden we ook wel weer terug komen want we zouden de zonsondergang hier gaan bekijken. Eerst dus naar onze accomodatie wat kleiner voelde aangezien we hier met de hele groep op 1 kleine kamer gingen liggen. Geeeeeeen arcoooo!!! Erg heet maar we hebben de ramen maar open gezet!

Na het eten wat pizza was zijn we terug gegaan naar de 12 apostles waar we een prachtige zonsondergang hebben gezien! Echt super gaaf!
Na zonsondergang stonden we er nog even waar ik opeens in contact kwam met 2 stellen Nederlanders die daar ook waren. Beetje mee lopen praten. Je kunt gewoon zien dat het echte NL zijn. Manier van kleden en weet ik veel! Na zonsondergang terug naar hostel waar we in avond gingen slapen. Volgende dag moesten we weer vroeg!

Dag 3:

Vandaag naar het regenwoud geweest! Mooi om te zien en mooi om te zien hoe veel verschil in natuur er eigenlijk is!
Na het regenwoud zijn we naar een plek gegaan met wilde Koala's! Super lieve dieren en heel actief wanneer ze eten! Toen begon Em een verhaal te vertellen over drop beren ofzo dat je die hebt in Australie en dat die gevaarlijk zijn. Daarvoor sprak ze over koala's en nu over drop beren. Deze zogenaamde beren zaten dan in de boom en als je dan voorbij kwam lopen dan zouden ze zich laten vallen en je openscheuren met hun scherpe nagels.... Aangezien we daarvoor aandachtig geluisterd hadden naar koala verhaal luisterde de hele groep ook naar het drop beren verhaal.... Achteraf is het natuurlijk duidelijk dat ze gewoon de boel helemaal bij elkaar verzonnen had want ze zei wauw jullie zijn de eerste groep die zo aandachtig luisteren naar mijn verhaal over drop beren. Ze zei leuk dat jullie het geloofde maar de reden waarom we drop beren hebben verzonnen is omdat koala's altijd de beste bladeren willen en dus niet meer opletten of ze nog wel stevig staan. Daarom vallen Koala's nog wel eens uit de bomen.....

Dusss bedankt EM hahaha!

Na de koala's zijn we naar een bord gereden die zegt GREAT OCEAN ROAD. Super leuk en even wat foto's gemaakt!

Na dit bord nog even naar een vuurtoren die blijkbaar in een engelse televisie serie werd gebruikt en louise kwam uit England en was dus helemaal door het dolle heen..

Na deze vuurtoren reden we door en zijn we helemaal naar Melbourne gereden waar EM ons heeft afgezet bij onze hostels.

Het avontuur zat er dus op! Afscheid genomen van iedereen en in mijn hostel getrokken!

Nu al 4 dagen in Melbourne en het is echt een verschrikkelijke grote stad. Dus ben een beetje bang aant worden hoe groot Sydney wel niet is dan.... Ik vlieg a.s vrijdag de 24ste naar Sydney! Dit is natuurlijk helemaal top want op 26 januari is het Australian DAY en dan is er overal in Australie altijd veel vuurwerk en ik ben gewoon in Sydney! Maakt oud en nieuw een beetje goed zonder vuurwerk!!!

Dus ik zal snel weer wat nieuws schrijven. Ik ga proberen wat foto's te uploaden maar het internet in het Work n holiday office in Melbourne is niet het zelfde als in Perth helaas!!!! Anders wordt het sydney!!

Heel veel liefs en tot mijn volgende verhaal!!

• 23 Januari 2014 - 12:56

Ina:

Hi lieke.
    Wat een leuke reis heb je gemaakt. Wel een beetje eng met al die bosbranden. ik ben heel benieuwd naar je foto's.