Dag 14: Goodbye Yosemite, Hello San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 14: Goodbye Yosemite, Hello San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 14: Goodbye Yosemite, Hello San Francisco

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag hebben we Yosemite National park achter ons gelaten en zijn we begonnen aan weer een lange rit richting onze eindbestemming namelijk San Francisco. We hebben hier nog 2 volle dagen voordat we richting Amsterdam vliegen. We moesten vandaag weer een rit van ongeveer 3 uur maken voordat we bij ons hotel aankomen. Gisteren heb ik via trip advisor naar de recensie van het hotel gekeken. Dit had ik beter niet kunnen doen. De recensies waren niet heel goed. De kamer zou wel goed zijn maar volgens mensen die een recensie achter hadden gelaten zaten we in een buitenwijk die niet heel goed bekend stond. Er zouden veel zwervers en junkies rond het hotel hangen. Ik was wel wat gewend van LA. Daar hadden we hier en daar ook wat zwervers rond het hotel. Maar deze beschrijvingen leken veel erger.

Na 3 uur kwamen we in de buurt van de grote stad die we in de verte al zagen liggen. De stad zag er groot uit en uiteindelijk reden we de stad in. Eenmaal bij het hotel viel alles gelijk mee. Aan de recensies had ik de conclusie gemaakt dat het niet allemaal even best zou zijn. Dit viel heel erg mee. Natuurlijk zie je hier en daar wat zwervers lopen. Maar dit was niet veel meer dan in LA.

Vandaag zouden we de auto nog hebben en morgen moesten we die inleveren. We dumpte onze spullen op de kamer om vervolgens alle punten nog te bezoeken die makkelijker waren om met de auto te doen. We gingen naar het uitzichtpunt TWIN PEAKS. Dit was een uitzichtpunt over de hele stad. Eenmaal boven hebben we de auto geparkeerd en liepen we naar het uitzichtpunt.
We werden warm onthaalt door een prachtig uitzicht over de volledige stad. We konden zelfs een klein beetje van de Golden Gate Bridge zien. Dit was de beroemde brug van San Francisco. Na vele foto’s te hebben gemaakt zijn we uiteindelijk terug gereden naar het hotel waar we de auto hebben geparkeerd om vervolgens door te gaan naar Pier 39. Een populaire pier waar veel te beleven was.

Jordy vertelde mij over uber. Ik had er wel eens van gehoord maar had er nog nooit gebruik van gemaakt. Het is eigenlijk een soort taxiservice. De mensen die rijden zijn geen echte taxichauffeurs maar zijn gewoon normale mensen die misschien een normale baan hebben maar ook werken voor Uber voor een extra zakcentje. Je kijkt in de app, je voert de ophaallocatie in op de app en de locatie waar je heen wilt. We wilden dus gebruik maken van Uber. Helaas was de wifi van het hotel gewoon KUT! Dus na lang wachten was ik er helemaal klaar mee en duurde het mij veels te lang en besloot ik dat we maar met de bus moesten gaan. Uiteindelijk de bus gevonden. Met de bus reden we richting de boulevard. Eenmaal daar uitgestapt gingen we opzoek naar een restaurant. Ik wist dat Jordy niet van vis hield dus het was voor mij een hele opgave om een restaurant te vinden die ook andere dingen serveerde dan vis.

Na een tijdje te hebben gelopen kwamen we uiteindelijk op pier 39. Hier was het knetter druk. Er waren heel veel restaurantjes en andere tentjes. We zijn uiteindelijk terecht gekomen bij een soort surfbar genaamd wipeout. Een leuke bar waar we samen buiten op het terras hebben gegeten.

Er was 1 ober dat was een soort ADHD ventje maar super aardig. Op een begeven moment was hij naar binnen gegaan en kwam hij uiteindelijk naar buiten. En wat zag ik nu.. De ober was denk ik ergens op gaan zitten want hij had een vlek op zijn kont en het leek net of hij naar de wc was geweest zonder zijn broek naar beneden te doen. Zo tactisch mogelijk en op een grappige manier probeerde ik het hem te vertellen en hij schoot in de lach en vervolgens naar de wc. Uiteindelijk kwam hij weer naar buiten en had hij een trui aan de achterkant om zijn heup geknoopt. Hij was op de wc een meisje tegen gekomen die precies hetzelfde had als hij. Blijkbaar zat er op een bepaalde kruk saus vertelde hij later aan mij.

In elk geval kwam hij de hele avond langs en zei Thank you! Thank you!
Nadat we afgerekend hadden hebben Jordy en ik nog even over de pier gelopen.
Uiteindelijk wilde we terug naar het hotel en Jordy wilde perse laten zien hoe Uber werkte. Hij gebruikte dus zijn MB’s van zijn telefoon. Het koste niet zoveel om die te gebruiken zei hij, dus Jordy probeerde een uber taxi te regelen. Al snel stopte er een auto voor ons en ging het raam naar beneden. Een mevrouw ik denk rond de 50 jaar oud vroeg of hij Jordy was. We stapte in en ze reed gelijk weg. De app van Uber stond bij haar open en de navigatie stond aan. Zo konden we precies zien hoe ze moest rijden en hoelang het zou duren. Zo kan je dus eigenlijk niet belazerd worden door de chauffeur.

De mevrouw bleek een moeder te zijn die overdag gewoon een baan had. Meestal in de avond ging ze aan de slag voor uber. Het was een ontzettende lieve mevrouw.
Al snel waren we bij ons hotel. Je hoeft niet te betalen want dat gaat allemaal via de uber app. Super handig en veilig voor de chauffeur. Zo hebben ze geen contant geld in de auto.

Wij zijn terug gegaan naar onze kamer en morgen hebben we weer een volle dag in San Francisco.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Hee lieve allemaal, Zoals vele misschien van jullie al weten vlieg ik 2 oktober 2013 naar Australië om daar 7,5 maand te reizen. Doormiddel van deze blog wil ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van alle spannende avonturen die ik daar ga beleven. Ik ga zo veel mogelijk foto's uploaden en zo veel mogelijk schrijven over wat ik allemaal in Australië beleef. Zo maken jullie het stap voor stap allemaal mee en gaat er niks ongezien voorbij! Graag wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie mij volgen en hoop ik dat jullie mijn avontuur net zo leuk vinden als ik zelf. Spreek jullie allemaal! Liefs, Lieke

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 13378

Voorgaande reizen:

06 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amerika 2016

02 Oktober 2013 - 21 Maart 2014

Australië 2013-2014

Landen bezocht: