Dag 5: Hello Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 5: Hello Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 5: Hello Grand Canyon

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

11 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Dag 5:

Vandaag stond alles in het teken van de Grand Canyon. Om 11 uur zouden we een helikoptervlucht maken die we gisteren geboekt hadden aangezien ik geen antwoord meer had gehad op mijn email die ik al in Nederland gestuurd had. We zouden een vlucht maken van ongeveer 40 a 50 minuten met de organisatie Papillon. We zouden in elk geval de North & South Rim, the dragonridge en the temples gaan bezoeken met de helikopter.

Na een tijdje wachten mochten we eindelijk plaatsnemen in de grote rode helikopter en kregen we elk van de headsets op waarmee we met elkaar konden communiceren. Het begon al gelijk goed doordat we snelheid moesten maken om hoog uit te komen zodat we over de bomen konden vliegen. Uiteraard ging dit allemaal perfect en vlogen we ongeveer 300 ft boven de boomgrens. Nu konden we al ver en veel zien. De piloot maakte een praatje en vertelde ons wat we zouden gaan bekijken. Na een tijdje boven de bomen te hebben gevlogen zei de piloot ons om onze camera’s gereed te houden omdat we straks niet meer over de bomen zouden gaan vliegen. De boomgrens hield op en maakte plaats voor de Grand Canyon. De piloot telde af en daar gingen we. We verlieten de boomgrens en vlogen over de richel van de Grand Canyon. Je kon helemaal de diepte inkijken en we konden ongeveer 1 mijl de diepte inkijken. Het uitzicht was adembenemend. Het was zo breed, groot, diep en nog alles wat in je op komt. Het was werkelijk prachtig! We waren er allemaal even stil van en genoten van het uitzicht. Je kon zo ver kijken! Het was misschien verschrikkelijk veel geld voor een vlucht maar het was absoluut de moeite waard! Zo zag je het niet alleen van de zijkant met 2 benen op de grond maar zag je het vanuit de lucht wat een volledig ander perspectief gaf.

We hebben uiteindelijk door de North en South Rim gevolgen, hebben een steengebergte gezien dat leek op een draak en we hebben een aantal steengebergte gezien wat ze the temple noemde.
Dit was niet omdat het vroeger een tempel was maar omdat het de vorm en grootte van een tempel had.

Daarna vlogen we nog een tijd door de Grand Canyon en zagen we ook een aantal rivieren tegen waarvan de piloot zei dat zij de sterkste stroomversnelling hadden.

Uiteindelijk nadat we een prachtige tijd hadden gehad was het weer tijd om terug te gaan naar het vliegveld. Een schitterende vlucht om nooit meer te vergeten.

Nadat we weer terug waren op het vliegveld zijn we vervolgens doorgereden naar de ingang van de Grand Canyon om alle schoonheid die de Grand Canyon te bieden had nog verder te aanschouwen.
Al snel kwamen we bij het visitorscentrum van de Grand Canyon. Vanaf daar gingen er allemaal shuttle bussen naar verschillende stops. Daar kon je dan uitstappen om nog andere uitkijkpunten te bezoeken en om een wandeling naar beneden te maken.
Jordy en ik zijn eerst aan de rand van de Grand Canyon geweest om daar de uitzichtpunten te bezoeken.

Niet te geloven wat voor een domme mensen er bestaan. Mensen die gewoon over het hek van de richel klimmen om daar op 1 of andere steen te gaan staan om een foto te maken. Echt als die mensen 1 verkeerde stap maakte dan vielen ze tientallen meters naar beneden. Echt te bizar om aan te zien hoe gek mensen wel niet kunnen zijn of wat mensen allemaal wel niet doen om een mooie foto te maken.

Nadat we een redelijke lange route hadden gelopen langs het pas van de Grand Canyon besloten we een wandelroute naar beneden uit te kiezen. We kozen voor een route die ongeveer 1 a 2 uur zou duren aangezien we beiden niet echt getrainde wandelaars zijn. De route die we hadden gekozen heette Oha aah route. Het was een niet al te moeilijk route en uiteindelijk zouden we nog veel kunnen zien van de prachtige bergen. Naar beneden ging zoals we verwachte erg goed. Jordy had de tas gevuld met een aantal flesjes water. Aangezien de zon nog volop scheen was het erg warm en daarom was het belangrijk dat we veel water zouden drinken. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt om wat te drinken en we hadden beiden een zakje chips mee genomen om ook wat zouts binnen te krijgen. Het uitzicht was prachtig en het duurde soms wat langer aangezien Jordy volop bezig was met het maken van foto’s.

Onderweg kwamen we vaak mensen tegen die al het eindpunt hadden bereikt en weer aan de klim naar boven waren begonnen. Aan de gezichten te zien was het best een uitdaging om weer naar boven te gaan. De zon branden goed op ons en het was dus goed dat we veel water mee hadden.

Aangezien wij verstandig waren met water en met wat zouts zagen we ook zat mensen die de afdaling en de klim naar boven onderschat hadden. Rode gezichten en geen flesjes water in de hand.

Eenmaal beneden hebben we een wat grotere pauze genomen en onder het genot van het uitzicht keken we de Grand Canyon in. Uiteindelijk moest het er toch van komen en zijn we begonnen aan de klim naar boven. Het begin was erg pittig aangezien het stijl naar boven ging. Zo slim als we waren namen we voldoende pauzes en voldoende water. Het ene naar het andere flesje water ging er door heen. Beiden hijgend liepen we naar boven. Tot we uiteindelijk weer bijna boven waren en dus ook blij waren dat we er bijna waren.

Eenmaal boven hebben we even rustig gezeten en gewacht tot de shuttlebus ons weer kwam ophalen. Eenmaal in de bus zijn we bij verschillende stops nog uitgestapt om te genieten van het uitzicht. Uiteindelijk terug bij de auto zijn we nog naar Desert view gereden om daar voor de laatste keer te genieten van het uitzicht. Het was prachtig en echt iets wat we niet snel zouden vergeten.

Eenmaal terug in Flagstaff hebben we gegeten bij Sizzlers een plaatselijk restaurant die alsnog goed eten serveerde. Eenmaal in het restaurant zagen we dat het weer buiten extreem slecht werd en het was dan ook heel erg aan het flitsen van de onweer. Na ons eten zijn we terug gereden naar ons hotel waar we vervolgens beiden in de bar zijn gaan zitten onder genot van een drankje. Beiden hadden we ons boek gepakt en zaten we geconcentreerd te lezen. Rond een uur of 23:00 uur kreeg ik het een beetje zwaar en was ik nogal moe van de gehele indrukwekkende dag. Ik besloot naar bed te gaan terwijl Jordy nog even zijn drankje opdronk.

Een prachtige dag om nooit meer te vergeten. Morgen zouden we al weer uitchecken om onze reis te vervolgens naar onze volgende bestemming, namelijk Bryce Canyon. Hier verblijven we maar 1 nacht.

Op naar de volgende dag! Vol met nieuwe avonturen!