Dag 3: Science Centrum & Observatorium Centrum - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu Dag 3: Science Centrum & Observatorium Centrum - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lieke Slottje - WaarBenJij.nu

Dag 3: Science Centrum & Observatorium Centrum

Door: Lieke & Jordy

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag 3:

Goedemorgen! Eindelijk een goede nacht gehad en beiden niet zo vroeg wakker.
Wat gingen we vandaag doen?! Goede vraag. Gelukkig bestaat er nu ook weer internet en ditmaal Tripadvisor. We zagen iets over Griffith park waar we uiteindelijk ook zouden kunnen lopen. We besloten dit te gaan bezoeken. Zonder de navigatie aan te zetten zijn we de stad uit gereden. Stom toevallig kwamen we langs allemaal grote stadions en gebouwen. 1 van die gebouwen was het science centre te gaan. Nadat we zagen dat het ook te maken had met een spaceshuttle besloten we hier de auto te parkeren en daar wilden naar het sciencentre gaan. De entree bleek gratis te zijn, we hoefde alleen te betalen voor het parkeren. Eenmaal binnen stikte het van de verschrikkelijke drukke schoolkids. Vele schoolteachers probeerde gestrest de kinderen bij elkaar te houden.. Met de nadruk op probeerde… We hebben al veel kunnen zien toen we er achter kwamen dat we de endeavour ook wel de spaceshuttle van Amerika volledig uitgestald was in een apart gebouw. We hebben keurig een kaartje gekocht om vervolgens een gebouw in te lopen waar de spaceshuttle lag….

WAT was dat ding groot niet normaal! En wat kon je goed zien hoe dat ding in elkaar stak van de buitenkant! Al die hitteplaatsjes kon je goed zien zitten. We stonden allebei echt paf hoe groot de shuttle wel niet was! Het was zo leuk om te zien hoe enthousiast vertelde over sommige onderdelen of stukken van de shutttle. Na een tijdje daar rond te hebben gelopen besloten door te gaan naar Griffith park. Echter werd dit plan nog een keer onderbroken aangezien we zagen dat achter het musea een groot park met allemaal rozen was. Prachtig om alle rozen in bloei te zien. Toen we eenmaal genoeg rozen hadden gezien besloten we nu echt naar Griffith park te gaan. Het was nog een stukje rijden toen we het Griffith park in reden. Bij een informatiecentrum hebben we gevraagd wat we in Griffith park konden zien. De vrouw achter de balie raden ons het observatorium te gaan bezoeken. Daar zouden we een volledig uitzicht hebben over Los Angeles en konden we het Hollywood bord nog beter bekijken. Nadat we een stukje naar boven hadden gereden moesten we de auto halverwege op de berg neerzetten om vervolgens het laatste stuk naar boven te lopen. Het was in elk geval heel heet…. Misschien had het met de bergen te maken of dat je dus toch een stuk hoger staat want ik had er persoonlijk meer moeite mee dan Jordy. Na wat te hebben gegeten bij de eetgelegenheid van het observatorium centrum zijn we daarna rond het gebouw gelopen. Dit gebouw is vele malen gebruikt in verschillende films en wij herkenede het dan ook. Van welke film weten we niet helemaal meer precies.

Na het gebouw te hebben gezien hebben we vervolgens nog een stukje door de bergen gelopen. Dat de zon sterk was zag je echt snel want mijn schouders begonnen flink rood te worden. We hadden er vervolgens een mooi stuk opzitten toen we besloten om terug te gaan naar de auto om vervolgens terug te reizen richting Los Angeles. We wilden echter nog ergens dineren. We kunnen jullie vertellen dat het nog nooit zoooo moeilijk is geweest om een restaurant te vinden. Alles hier is gericht op Fast food! Niet normaal. Er zijn echt wel genoeg eetgelegenheden maar alles is Fast Food! Uiteindelijk besloten we maar terug te gaan naar het hotel om te kijken of we in het hotel naast ons hotel konden eten. Eenmaal bijna thuis reden we opeens door een straat van LA met verschillende restaurants. De auto hebben we vervolgens in de parkeergarage naast ons hotel geparkeerd en zijn te voet naar de restaurants gelopen. Daar hebben we beide heerlijk spare ribs gegeten onder het genot van een glas wijn en glas bier. Na een heerlijk maaltijd zijn we terug gekeerd naar ons hotel om vervolgens in de bar naast ons hotel nog een aantal drankjes te nuttigen. Dit was echter niet de gehele avond want ik merkte op een begeven moment dat het erg moeilijk was om mijn ogen open te houden. Nadat we beiden ons biertje op hadden zijn we terug gekeerd naar ons hotel om ons klaar te maken voor de nacht en een nieuwe dag.

Morgen verlaten we Los Angeles en beginnen we aan een lange rit van 8 uur richting Flagstaff een uur verwijderd van the Grand Canyon! Hier gaan we 2 nachten verblijven. Op naar de volgende avontuurlijke dag!

Lieke

Hee lieve allemaal, Zoals vele misschien van jullie al weten vlieg ik 2 oktober 2013 naar Australië om daar 7,5 maand te reizen. Doormiddel van deze blog wil ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van alle spannende avonturen die ik daar ga beleven. Ik ga zo veel mogelijk foto's uploaden en zo veel mogelijk schrijven over wat ik allemaal in Australië beleef. Zo maken jullie het stap voor stap allemaal mee en gaat er niks ongezien voorbij! Graag wil ik zeggen dat ik het erg leuk vind dat jullie mij volgen en hoop ik dat jullie mijn avontuur net zo leuk vinden als ik zelf. Spreek jullie allemaal! Liefs, Lieke

Actief sinds 03 Sept. 2013